niedziela, 11 listopada 2012

Zupa z soczewicy



To był mój pierwszy raz z soczewicą. Nie pamiętam może wcześniej miałam okazję ją jeść pod jakąś postacią ale z cała pewnością nigdy wcześniej jej nie gotowałam. Przepis na zupę sprzedała mi moja współlokatorka… i bez dwóch zdań to strzał w dziesiątkę. Smaczna, łatwa, zdrowa – czy potrzeba większej rekomendacji niż te trzy przymiotniki? 



SKŁADNIKI (na ok. 4 porcje):
1 cebula   
1 szklanka soczewicy zielonej lub czerwonej  
 Puszka pomidorów – ok. 400g. 
1 litr bulionu – warzywny lub z rosołu.   
Sól, pieprz, ostra papryka, świeża bazylia Kwaśna śmietana 




SPOSÓB WYKONANIA:

Cebulę siekamy i smażymy na niewielkiej ilości oleju. Do cebuli dodajemy soczewicę i roztarte pomidory – podsmażamy. Po chwili dodajemy bulion – czekamy aż się zagotuje, zmniejszamy ogień na średni i dusimy przez około 20-30 minut. Doprawiamy solą, pieprzem, posiekaną bazylią oraz ostrą papryką (jeśli lubicie ostrzejsze potrawy możecie dodać ok. 2-3 łyżeczek). Przed podaniem dodajemy do miski łyżkę kwaśniej śmietany. 

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz