niedziela, 13 stycznia 2013

Pożywne śniadanie, czyli energia od rana


Stwierdzam autorytarnie, że poranki są zdecydowanie najgorszą porą dnia ;-)
Szczególnie zimą, gdy o 6 rano za oknami jest wyjątkowo szaro i brzydko.  Ciężko jest się podnieść z łóżka, „włączyć tryb myślenia”, nie mówiąc już o pomysłowym śniadaniu, które ma nam dostarczyć energię na resztę dnia.  „Breakfast” w języku angielskim  oznacza dosłownie przerwanie postu , który nasz organizm miał w czasie snu. Ja zawsze budzę się bardzo głodna :-)
A mój pomysł na zdrowe i pożywne śniadanie jest bardzo prosty. Bazuję na naturalnym jogurcie dodając do niego otręby, muesli, banany, starte jabłko, pestki dyni czy słonecznika, w zależności od nastroju J Uwielbiam otręby pszenne, które są naturalnym źródłem błonnika. Ciekawe jest to, że błonnik pęcznieje w żołądku, zwiększa się tym samym objętość pokarmu a uczucie głodu maleje :-)





Składniki:

Jogurt naturalny - ok. 300g
Banan – 1 szt.
Otręby żytnie – 2 łyżki
Otręby pszenne – 5 łyżek
Miód – 2 łyżki
Pestki dyni i słonecznika, siemię lniane  – do posypania

Sposób przygotowania:

Kiedyś, gdy miałam więcej czasu – wszystkie składniki traktowałam blenderem teraz, nie chce mi się zmywać tylu naczyń ;-)  Banana kroję w plasterki, mieszam z jogurtem, otrębami, miodem :-) Wszystko posypuję pestkami dyni, słonecznika. Opcjonalnie dodaję też siemię lniane. 

Miłego dnia!

Aga



1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń